Przejdź do treści
Przykład odwróconej palety barw

Jak dodać podstawy z poprzedniego zatrudnienia naliczając zasiłek?


Jeżeli utworzyliśmy pracownikowi nowe zatrudnienie i podczas nanoszenia na nim przerwy takiej jak chorobowe chcemy zaczytać podstawy z poprzedniego zatrudnienia należy dodać takie zatrudnienie podczas nanoszenia przerwy w pracy.

W poniższym okienku wystarczy kliknąć i wybrać zatrudnienie z którego chcemy dołożyc podstawy.

Zaznaczamy zatrudnienie i klikamy


Aktualizacja 18.08.2023

Dostosowując się do opinii użytkowników, w przypadku naniesienia zupełnie nowego zatrudnienia pracownikowi i wprowadzania na tym nowym zatrudnieniu przerwy w pracy program podpowiada o istniejących w ciągłości poprzednich zatrudnieniach i sugeruje automatyczne dodanie ich do podstaw nanoszonej przerwy w pracy

Po kliknięciu "TAK" wyświetli się okienko z wyborem zatrudnień z których kwoty chcemy dodać do podstaw nanoszonej przerwy.

Po wybraniu odpowiednie zatrudnienie i kwoty zostaną dodane do podstaw. Nadal można edytować wybrane zatrudnienia lub ręcznie dołożyć kolejne.

Umowy zlecenie

W szczególności prosimy pamiętać o tej możliwości, jeśli pracownik miał na innym zatrudnieniu (w programie) wypłacaną umowę zlecenie. Zgodnie ze stanowiskiem ZUS z roku 2023 umowy zlecenie należy uwzględniać w podstawie zasiłku nawet, jeśli nie są już wypłacane.