Jak naliczyć umowę zlecenie lub umowę o dzieło?
Otwieramy nową dodatkową listę płac klikając . Wskazujemy okres listy, typ (dodatkowa) i numer listy. Klikamy
.
Do listy dodajemy osobę klikając i wybierając osobę.
Przechodzimy na zakładkę "Umowy zlecenia" i klikamy .
W kolejnym oknie klikamy i wybieramy zatrudnienie dla którego chcemy dodać umowę zlecenie klikając
.
W nowym oknie koniecznie uzupełniamy poniższe informacje:
- numer umowy
- rodzaj umowy (zlecenie/dzieło/świadczenie usług)
- wprowadzamy daty obowiązywania umowy
- zaznaczamy jakie składki mają być obliczone na umowie:
Po uzupełnieniu danych klikamy .
W kolejnym oknie wprowadzamy wynagrodzenie za umowę. Klikamy .
Koniecznie wskazujemy poniższe dane:
- rodzaj wynagrodzenia: najczęściej kwotę jednorazową, jeśli wiemy, że przez kilka miesięcy będziemy wypłacać wynagrodzenie za umowę korzystamy z pozostałych opcji. W przypadku zastosowania kwoty jednorazowej w przyszłości można dodać do harmonogramu wypłat kolejne wypłaty.
- Kwota całościowa: kwotę brutto wynagrodzenia
- rok, miesiąc i numer listy na której wypłacamy wynagrodzenie. Koniecznie należy się upewnić czy wprowadzamy poprawny okres, zwłaszcza numer listy.
- wypłatę za okres - dane informacyjne jednak warto je uzupełnić
- liczba godzin roboczych i stawka godzinowa nie są konieczne
Zatwierdzamy dane przyciskiem . Następnie zapisujemy umowę przyciskiem
.
Wracamy na listę. W zakładce "Umowy zlecenia" powinna pojawić się naliczona umowa. W przypadku jeśli pracownik korzysta z PPK kwoty składek znajdują się w zakładce "Potrącenia dobrowolne".
Kosztów na umowie zlecenie nie liczymy tylko od kwoty brutto!
W przypadku wątpliwości w kwocie wyliczonych kosztów na liście umowy-zlecenie prosimy o weryfikację zgodnie z poniższym wzorem:
KUP = (BRUTTO - SKŁADKI ZUS PRACOWNIKA + PPK ZAKŁADU) * PROCENT KOSZTÓW