Jak dodać podstawy z poprzedniego zatrudnienia naliczając zasiłek?
Jeżeli utworzyliśmy pracownikowi nowe zatrudnienie i podczas nanoszenia na nim przerwy takiej jak chorobowe chcemy zaczytać podstawy z poprzedniego zatrudnienia należy dodać takie zatrudnienie podczas nanoszenia przerwy w pracy.
W poniższym okienku wystarczy kliknąć i wybrać zatrudnienie z którego chcemy dołożyc podstawy.
Zaznaczamy zatrudnienie i klikamy
Aktualizacja 18.08.2023
Dostosowując się do opinii użytkowników, w przypadku naniesienia zupełnie nowego zatrudnienia pracownikowi i wprowadzania na tym nowym zatrudnieniu przerwy w pracy program podpowiada o istniejących w ciągłości poprzednich zatrudnieniach i sugeruje automatyczne dodanie ich do podstaw nanoszonej przerwy w pracy
Po kliknięciu "TAK" wyświetli się okienko z wyborem zatrudnień z których kwoty chcemy dodać do podstaw nanoszonej przerwy.
Po wybraniu odpowiednie zatrudnienie i kwoty zostaną dodane do podstaw. Nadal można edytować wybrane zatrudnienia lub ręcznie dołożyć kolejne.
Umowy zlecenie
W szczególności prosimy pamiętać o tej możliwości, jeśli pracownik miał na innym zatrudnieniu (w programie) wypłacaną umowę zlecenie. Zgodnie ze stanowiskiem ZUS z roku 2023 umowy zlecenie należy uwzględniać w podstawie zasiłku nawet, jeśli nie są już wypłacane.