Przejdź do treści
Przykład odwróconej palety barw

Jak włączyć lub wyłączyć naliczanie ulgi podatkowej na listach dodatkowych.


W Płatnikach i miejscach pracy

Przechodzimy do panelu .

Zaznaczamy płatnika i przechodzimy na zakładki parametry. Odszukujemy (lub dodajemy za pomocą ) parametr i klikamy .

W następnym okienku wybieramy odpowiednią opcję:

  • TAK spowoduje, że pierwszeństwo w pojawieniu się ulgi podatkowej ma lista podstawowa. Ulga pojawi się na liście dodatkowej dopiero, jeżeli w danym miesiącu istnieje już lista podstawowa i kwota ulgi nie została wykorzystana w całości,
  • NIE spowoduje, że ulga podatkowa zostanie zastosowana w możliwie dużej wysokości (tj. do wysokości podatku) na pierwsze otwartej w miesiącu liście płac, niezależnie czy jest to lista podstawowa czy dodatkowa.

Na liście płac

Inną opcją, stosowaną w szczególnych przypadkach, jest dodanie na liście płac składnika "czy zastosować kwotę wolną na l. dodatkowej".

W tym celu przechodzimy na odpowiednią listę płac i wybieramy osobę. Następnie wybieramy zakładkę Inne i klikamy . W kolejnym oknie odznaczamy kwadracik "tylko użyte w programie" i wyszukujemy składnik.

Klikamy , zaznaczamy TAK (ulga zostanie zastosowana wybranej osobie na tej liście) lub NIE (wymusimy wyłączenie stosowania ulgi danej osobie na tej liście) a następnie .