Przejdź do treści
Przykład odwróconej palety barw

Błąd krytyczny Płatnika - brak kodu tytułu ubezpieczenia


Program Płace kontroluje brak kodu tytułu ubezpieczenia. Informacja o osobach które kodu nie posiadają pojawia się w raporcie po wygenerowaniu pliku do Płatnika.

Jeżeli pracownik nie ma wprowadzonego tytułu ubezpieczenia należy uzupełnić go w kartotece osobowej w zakładce "Dane etatu"

Po zmianie w kartotece osobowej warto upewnić się, że zmiana kodu została uwzględniona na liście. W tym celu klikamy i w kolejnym okienku sprawdzamy czy na danej liście płac osoba posiada kod ubezpieczenia, jeżeli nie należy wypełnić go również w tym miejscu i zapisać zmiany.

Jeśli Płace nie informują kto nie posiada kodu a mimo to program Płatnik wyświetla błąd o braku tytułu ubezpieczenia to można odnaleźć taką osobę w następujący sposób.

Znajdujemy wygenerowany plik kierując się ścieżką jaką wyświetlają Płace.

Alt text

Otwieramy plik za pomocą Notatnika. Klikamy Widok i upewniamy się, że opcja Pasek stanu jest aktywna.

Z błędu wyświetlanego w programie Płatnik odczytujemy numer kolumny. W Notatniku przechodzimy do tego numeru kolumny - należy umieścić tam kursor.

Odnajdujemy pierwsze nazwisko pojawiające się przed numerem kolumny w którym jest błąd (wystarczy poruszać kursor w lewo strzałką na klawiaturze). Ta osoba nie ma tytułu ubezpieczenia. Należy uzupełnić go tak samo jak opisano wcześniej.