Brak ulgi podatkowej na liście.
Brak ulgi podatkowej na liście jest zazwyczaj spowodowany jedną z trzech możliwości
- ulga podatkowa nie jest wybrana w kartotece osobowej,
- ulga podatkowa została wykorzystana na innych listach w miesiącu,
- w kartotece osobowej ustalono podział ulgi podatkowej.
Rozwiązania:
W otwartym okienku wybieramy zakładkę "Parametry wyl." i zaznaczamy checkbox ulga podatkowa.
Zatwierdzamy zmianę przyciskiem i przeliczamy listę.
2) Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy ulga podatkowa została już wykorzystana w miesiącu jest użycie przycisku .
W otwartym widoku wybieramy wyświetlanie wszystkich list, na których istnieję osoby o taki samym numeru PESEL.
Po lewej stronie okna widzimy wszystkie listy na których pojawiła się dana osoba. W ten sposób możemy szybko zweryfikować, czy kwota ulgi podatkowej została już wykorzystana w miesiącu.
W otwartym okienku wybieramy zakładkę "Parametry wyl." i sprawdzamy, czy dla danego zatrudnienia nie wprowadzono niepoprawnego podziału ulgi podatkowej, w poniższym przykładzie kwota 0 oznacza, że dane zatrudnienie ma ustaloną do wykorzystania maksymalnie kwotę 0 zł ulgi podatkowej - czyli w danym okresie program nie pomniejszy podatku o żadna kwotę.
Jeżeli kwota podziału ulgi jest niepoprawna należy edytować ją przyciskiem lub zupełnie usunąć podział przyciskiem
.
Jeżeli powyższe rozwiązania nie odpowiedziały na problem, prosimy szukać pomocy w sekcji Jak włączyć lub wyłączyć naliczanie ulgi podatkowej na listach dodatkowych.