Jak skorygować przerwę w pracy?
W przypadkach
- błędnego naliczenia kwot nieobecności,
- wprowadzenia niepoprawnego rodzaju nieobecności,
- wprowadzenia nieobecności w błędnych datach,
- konieczności korekty typu przerwy (np. nieobecność usprawiedliwiona na chorobowe)
należy postępować zgodnie z poniżej opisaną procedurą.
Otwieramy nową listę płac (preferowany rodzaj listy to korekta lub wyrównanie wynagrodzenia, choć można to zrobić na dowolnym rodzaju listy)
i przyciskiem dodajemy do niej osobę której musimy skorygować nieobecność.
Następnie klikamy
i znajdujemy listę na której znajduje się błędna przerwa. Przechodzimy na zakładkę "Przerwy w pracy".
Podświetlamy niepoprawną przerwę i klikamy .
Otwieramy tym samym kreator wycofania przerwy, wprowadzi on w tych samych datach, ten sam rodzaj i kwotę przerwy jednak "na minus", czyli wycofamy przerwę z programu (nie modyfikując jednocześnie wypłaconej, zamkniętej listy).
W otwartym kreatorze wystarczy wskazać listę na której chcemy wykazać wycofywaną absencję.
Jeżeli potrzebujemy skorygować tylko część przerwy należy poprawić daty od i do okresu przerwy.
Możemy użyć automatycznego podziału harmonogramu. Program powinien automatycznie wskazać otwartą przed momentem korektę jako listę docelową dla wycofanej przerwy. Jeśli wskazana lista jest niepoprawna można zmienić ją przyciskiem .
Klikamy , przechodzimy przez kolejne okna programu, klikamy
.
Przykładowy wygląd listy po wycofaniu przerwy:
Jeżeli wycofaną przerwę należy zastąpić innym, poprawnym typem przerwy wystarczy dodać ją przyciskiem w zakładce "Przerwy w pracy".
Dla przykładu załóżmy, że chcieliśmy skorygować zasiłek chorobowy na płacony z wypadkowego. W takim przypadku lista powinna wyglądać w sposób zbliżony do poniższego.
Oczywiście przy korygowaniu przerwy mogą pojawić się różnice np. w zakładce "Płaca brutto".