Jak wyeksportować dane do instytucji obsługujących PPK?
Należy zacząć od ustawienia instytucji do której wysyłamy PPK. Wchodzimy w panel , klikamy
i ustawiamy instytucję do której wysyłamy raporty PPK.
Następnie z głównego okna programy wybieramy zakładkę "Dane" i "Eksport danych PPK".
W następnym oknie wybieramy miesiąc za który chcemy utworzyć raport, płatnika, listy płac. Następnie generujemy dokument cvs lub xml, jest to zależne od instytucji do której wysyłamy plik i nie można podać uniwersalnej zasady jaki plik wygenerować.
Program pozwala też na wygenerowanie dokumentów dotyczących poniższych zdarzeń.
Opcje te są dostępne w panelu w zakładce "PPK Komunikacja" pod przyciskiem
.
Wybieramy rodzaj dokumentu, następnie osoby którym chcemy wygenerować dokument. Wygenerowany plik wczytujemy w serwisie/aplikacji instytucji PPK które obsługuje jednostkę.
Plików csv do PPK nie należy otwierać w arkuszu kalkulacyjnym (excel, calc) - programy te zamieniają format niektórych pól co uniemożliwi zaczytanie pliku w instytucji finansowej.