Jak wyłączyć stosowanie miesięcznej kwoty zmniejszającej podatek (ulgi podatkowej) na umowie-zlecenie?
W aktualizacji z dnia 17.11.2023 w programie została dodana funkcjonalność naliczania na umowach zlecenie miesięcznej ulgi podatkowej (do 300zł).
Jeżeli na UZ ulga nie ma być stosowana, czyli chcemy naliczyć podatek należy dokonać zmian w kartotece osobowej.
Mamy dwie opcje:
- wprowadzenie podziału ulgi podatkowej na kwotę 0zł.
- wyłączenie ulgi podatkowej,
Pierwszą opcję stosujemy gdy pracownik ma jednocześnie umowę o pracę w naszej jednostce.
Drugą opcję stosujemy w przypadku, gdy pracownik poza umowami zlecenie nie ma innych zatrudnień w naszej jednostce.
Wprowadzenie podziału ulgi podatkowej (sposób zalecany)
Przechodzimy na zakładkę "Parametry Wyl." i w sekcji "Podział ulgi podatkowej" klikamy , ustawiamy zakres dat w jakim nie chcemy stosować ulgi (możemy zostawić puste pola - wtedy będzie tak "zawsze"), wpisujemy kwotę 0 i klikamy
.
Oczywiście można podzielić kwotę ulgi pomiędzy UZ i UoP. Wystarczy wtedy wprowadzić na obu kartotekach podział ulgi np. po 150 zł.
Wyłączenie ulgi podatkowej
Przechodzimy na zakładkę "Parametry Wyl." i odznaczamy checkbox "ulga podatkowa". Następnie przeliczamy listę.
Jeśli pracownik ma kilka zatrudnień należałoby odznaczyć ulgę na każdym z nich. Z tego powodu zalecamy sposób pierwszy - czyli ustawić podział ulgi podatkowej na 0 zł.