Jak włączyć lub wyłączyć naliczanie ulgi podatkowej na listach dodatkowych.
W Płatnikach i miejscach pracy
Zaznaczamy płatnika i przechodzimy na zakładki parametry. Odszukujemy (lub dodajemy za pomocą ) parametr
i klikamy
.
W następnym okienku wybieramy odpowiednią opcję:
- TAK spowoduje, że pierwszeństwo w pojawieniu się ulgi podatkowej ma lista podstawowa. Ulga pojawi się na liście dodatkowej dopiero, jeżeli w danym miesiącu istnieje już lista podstawowa i kwota ulgi nie została wykorzystana w całości,
- NIE spowoduje, że ulga podatkowa zostanie zastosowana w możliwie dużej wysokości (tj. do wysokości podatku) na pierwsze otwartej w miesiącu liście płac, niezależnie czy jest to lista podstawowa czy dodatkowa.
Na liście płac
Inną opcją, stosowaną w szczególnych przypadkach, jest dodanie na liście płac składnika "czy zastosować kwotę wolną na l. dodatkowej".
W tym celu przechodzimy na odpowiednią listę płac i wybieramy osobę. Następnie wybieramy zakładkę Inne i klikamy . W kolejnym oknie odznaczamy kwadracik "tylko użyte w programie" i wyszukujemy składnik.
Klikamy , zaznaczamy TAK (ulga zostanie zastosowana wybranej osobie na tej liście) lub NIE (wymusimy wyłączenie stosowania ulgi danej osobie na tej liście) a następnie
.