Przejdź do treści
Przykład odwróconej palety barw

Brak ulgi podatkowej na liście.


Brak ulgi podatkowej na liście jest zazwyczaj spowodowany jedną z trzech możliwości

  1. ulga podatkowa nie jest wybrana w kartotece osobowej,
  2. ulga podatkowa została wykorzystana na innych listach w miesiącu,
  3. w kartotece osobowej ustalono podział ulgi podatkowej.

Rozwiązania:

1) Na liście płac klikamy .

W otwartym okienku wybieramy zakładkę "Parametry wyl." i zaznaczamy checkbox ulga podatkowa.

Zatwierdzamy zmianę przyciskiem i przeliczamy listę.

2) Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy ulga podatkowa została już wykorzystana w miesiącu jest użycie przycisku .

W otwartym widoku wybieramy wyświetlanie wszystkich list, na których istnieję osoby o taki samym numeru PESEL.

Po lewej stronie okna widzimy wszystkie listy na których pojawiła się dana osoba. W ten sposób możemy szybko zweryfikować, czy kwota ulgi podatkowej została już wykorzystana w miesiącu.

3) Na liście płac klikamy .

W otwartym okienku wybieramy zakładkę "Parametry wyl." i sprawdzamy, czy dla danego zatrudnienia nie wprowadzono niepoprawnego podziału ulgi podatkowej, w poniższym przykładzie kwota 0 oznacza, że dane zatrudnienie ma ustaloną do wykorzystania maksymalnie kwotę 0 zł ulgi podatkowej - czyli w danym okresie program nie pomniejszy podatku o żadna kwotę.

Jeżeli kwota podziału ulgi jest niepoprawna należy edytować ją przyciskiem lub zupełnie usunąć podział przyciskiem .

Jeżeli powyższe rozwiązania nie odpowiedziały na problem, prosimy szukać pomocy w sekcji Jak włączyć lub wyłączyć naliczanie ulgi podatkowej na listach dodatkowych.