Przejdź do treści
Przykład odwróconej palety barw

Jak skorygować przerwę w pracy?


W przypadkach

  • błędnego naliczenia kwot nieobecności,
  • wprowadzenia niepoprawnego rodzaju nieobecności,
  • wprowadzenia nieobecności w błędnych datach,
  • konieczności korekty typu przerwy (np. nieobecność usprawiedliwiona na chorobowe)

należy postępować zgodnie z poniżej opisaną procedurą.

Otwieramy nową listę płac (preferowany rodzaj listy to korekta lub wyrównanie wynagrodzenia, choć można to zrobić na dowolnym rodzaju listy)

i przyciskiem dodajemy do niej osobę której musimy skorygować nieobecność. Następnie klikamy i znajdujemy listę na której znajduje się błędna przerwa. Przechodzimy na zakładkę "Przerwy w pracy".

Podświetlamy niepoprawną przerwę i klikamy .

Otwieramy tym samym kreator wycofania przerwy, wprowadzi on w tych samych datach, ten sam rodzaj i kwotę przerwy jednak "na minus", czyli wycofamy przerwę z programu (nie modyfikując jednocześnie wypłaconej, zamkniętej listy).

W otwartym kreatorze wystarczy wskazać listę na której chcemy wykazać wycofywaną absencję.

Jeżeli potrzebujemy skorygować tylko część przerwy należy poprawić daty od i do okresu przerwy.

Możemy użyć automatycznego podziału harmonogramu. Program powinien automatycznie wskazać otwartą przed momentem korektę jako listę docelową dla wycofanej przerwy. Jeśli wskazana lista jest niepoprawna można zmienić ją przyciskiem .

Klikamy , przechodzimy przez kolejne okna programu, klikamy .

Przykładowy wygląd listy po wycofaniu przerwy:

Jeżeli wycofaną przerwę należy zastąpić innym, poprawnym typem przerwy wystarczy dodać ją przyciskiem w zakładce "Przerwy w pracy".

Dla przykładu załóżmy, że chcieliśmy skorygować zasiłek chorobowy na płacony z wypadkowego. W takim przypadku lista powinna wyglądać w sposób zbliżony do poniższego.

Oczywiście przy korygowaniu przerwy mogą pojawić się różnice np. w zakładce "Płaca brutto".